Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Πόσο Έλληνες είμαστε; Ε΄ (Η άποψη του Δημήτρη Γληνού)

«Μ’ όλο το κύμα των ξένων που πλημμύρισε σε ορισμένες εποχές τη χώρα μας, τ’ απομεινάρια των ξένων αυτών λαών απορροφήθηκαν ολότελα απ’ τον ελληνικό πυρήνα, έτσι που σήμερα η σλαβική επίδραση είναι όλως διόλου ασήμαντη στην Ελλάδα και τα σημάδια της έμειναν μόνο σε μερικές τοπωνυμίες και σε μερικά ήθη και έθιμα ορισμένων τόπων...
Μα οσοδήποτε πολύ είναι το ξένο αίμα που χύνεται μέσα σ’ έναν λαό, η σημασία του δεν είναι απόλυτη (ως προς την ιστορική συνέχεια κι όχι γενικά τη βιολογική), όσο δε επηρεάζει το δεύτερο, το πολύ πιο σημαντικό στοιχείο της ιστορικής ενότητας, τη συνείδηση της ιστορικής συνέχειας.
Όταν έχω μέσα μου την ακλόνητη πεποίθηση πως είμαι Έλληνας και θέλω να ενώσω την τύχη μου με τους άλλους Έλληνες αδελφούς μου, αποτελώ αναπόσπαστο μέρος του έθνους του ελληνικού, του σημερινού, έστω αν φυλετικά είμαι Σύρος ή Αρβανίτης.
Κι όταν έχω μέσα την πίστη μου πως είμαι απόγονος των αρχαίων Ελλήνων, όταν έχω δηλαδή τη συνείδηση της ιστορικής συνέχειας, είμαι αληθινά απόγονός τους, έστω κι αν τρέχει στις φλέβες μου οποιοδήποτε αίμα...»

1 σχόλιο:

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Με την ανάρτηση αυτή κλείνουμε τη σύντομη αναφορά ας στη σημερινή καταγωγή των σημερινών Ελλήνων.
Εύχομαι σε όλους καλό Πάσχα...